Lai gan, aicinot uz interviju par bēgļiem, es netiku slēpis tajā paredzēto jautājumu provokatīvo raksturu, tomēr saņēmu laipnu piekrišanu no Latvijas Islāma kultūras centra Preses Sekretāra Roberta Klimoviča.
Latvijā viņš ir diezgan atpazīstama persona, Roberts kļuvis par Ahmedu un par musulmani 2013. gadā, pirms tam bijis vairāku televījas raidījumu producents un autors filmai par Herbertu Cukuru, par ko viņam milzīgs paldies! Taču viņa sniegtās atbildes nekādā ziņā neradīja drošības sajūtu par Eiropas nākotni…
Jautājums: Rietumos pastāv priekšstats par Sīrijas valdības bezdarbību saistībā ar klimata pārmaiņu izraisīto vairākus gadus (2006-2010) ilgstošo sausuma periodu, kas iznīcināja mājsaimniecības 800 000 sīriešu (pēc UN), un Assada valdības militārajām atbildēm uz iedzīvotāju protestiem, kas, izraisot pilsoņu karu, šobrīd ir laupījusi dzīvību jau 220 000 cilvēkiem.
Vai Latvijas Islāma kultūras centram ir komentārs par Sīrijas pilsoņu kara bēgļu plūsmas sākotnējiem cēloņiem?
Atbilde: Par sausuma periodu. Tie mēdz būt, taču Sīrija nebūt nav sociāli ne atbildīga valsts, un tāda nekad nav bijusi. Sausums valstī valdīja 4 gadus, taču nemieri sākās, kad tas bija beidzies. Revolūcija nevar būt importēta, taču Sīrijas gadījums ir viens no vairākiem “arābu pavasaru” ķēdes posmiem.
Mūsuprāt, pilsoņu karš nebūtu iespējams, bez Rietumu ieroču piegādēm nemierniekiem. Tomēr LIKC nenodarbojas ar politiku, bet tikai ar Islāma kultūras popularizēšanu un izskaidrošanu, tāpēc negrasāmies izteikt ko citu, kā vien atgādināt mums un vispārzināmos pierādītos faktus.
(Piezīme – tas, ka sākās nemieri, kad sausuma periods bija beidzies, neko nenozīmē. Situācijā, kad aptuveni 1.5 miljoni sīriešu, kas bija spiesti pamest savas mājas un koncentrēties pilsētās, kurās valdīja bezdarbs, bija izputināti un nevarēja tajās atgriezties.
Pilsoņu karus neizraisa papildu ieroču piegādes, it īpaši, ja tās jau tā ir pārbāztas ar ieročiem, bet gan gatavība cilvēkiem tos izmantot un kultūra, kas to veicina.)
Jautājums: Vai pastāv kāda koordinācija starp Pasaules Islāma kopienām Sīrijas bēgļu problēmu risināšanas jautājumā, un vai Latvijas Islāma kultūras centrs tajā iesaistās?
Atbilde: Sīrijas bēgļu problēmas, patlaban, visvairāk risina tieši islāmticīgo valstis – Turcija, Libāna un Jordānija. LIKC resursi nav pietiekami, lai veiktu kādu īpašu aktivitāti šajā jomā, un neviens mums to nav lūdzis.
(Piezīme. Roberts Klimovičš, spriežot pēc informācijas viņa twiter slejā, piedalījās 16. septembra Saimes sēdē lai lemtu par bēgļu jautājumiem Latvijā.)
Jautājums: Spriežot pēc komentāriem sociālajos mēdijos varam secināt, ka liela Latvijas sabiedrības daļa Sīrijas bēgļus uztver kā draudu Eiropas kristīgajām un humānisma vērtībām, un to pastāvēšanai.
Ņemot vērā eiropiešu dzimstības koeficientu vidēji 1.57 bērni ģimenē (Latvijā 1.44), salīdzinoši ar vidējo musulmaņu ģimeņu dzimstības 4.4 bērni, kas ir vislielākais pasaulē un vedina iztēloties, kā dažās paaudzēs Eiropa pievienojās šobrīd skaitā vislielākajai Islāma reliģiskajai kopienai. Vai šādas bažas ir pamatotas, un kā būtu jāuztver šādus apstākļus?
Atbilde: Mūsu Radītājs Visuvarenais Dievs visu ir paredzējis un nolēmis. Tāpēc bažām nav saprātīga pamatojuma. Taču tīri matemātiskie aprēķini pierāda to, ka ar Jūsu minēto dzimstības līmeni latvieši (un jebkura cita tauta) noteikti izmirs. Pie tam visai drīz.
Tieši tādēļ apgalvojums, ka Islāms paglābs latviešus no izmiršanas ir ne vien loģisks, bet arī pamatots un, mūsuprāt, iepriecinošs.
(Piezīme. Proti, jautājumā par to, ka Islāms varētu pārņemt Latviju, mums ir vienprātība, un Klimoviča prātā tas ir tikai loģiski, pamatoti un iepriecinoši. Vienā intervijā viņš Latviešu Dziesmusvētkus salīdzināja ar Kubas degradējošo tautu, kas dejo salsu, dzer cukurniedru šņabi un “kniebjas” par desmit eiro. Meitenes – kaut pa pieci eiro, tikai nemirstiet kā jaunavas…)
Jautājums: Pievēršoties Islāma kultūras izskaidrojumam, kā Jūs komentētu tīmeklī atrodamos video, kur bēgļi atsakās pieņemt ūdeni un pārtiku no Ungārijas policijas, tāpat kā aiz sevis atstātās mūsu izpratnē primārās sadzīvei nepieciešamās lietas autobusos un apmetņu vietās ceļā uz Eiropas valstīm?
Tāpat, kādā kontekstā musulmaņu mītiņos tiek saukts: “Allahu akbar” un “F*ck Police”? Vai tas ir pārejošs cilvēku smagais iekšējais stāvoklis pārvarot ceļa grūtības un pametot dzimteni, vai arī musulmaņu kultūras sastāvdaļa un attieksme pret Rietumiem?
Atbildes: Mums ir grūti komentēt notiekošo, balstoties tikai uz mediju pasniegto redzējumu, taču, cik zināms, atteikšanās no ūdens un ēdiena nebija necieņa, bet gan badastreiks.
Ja runājam par saukļiem, tad “Dievs ir Visvarens” – katrs islāmticīgais vairākkārt pasaka ikdienu.Tas nozīmē, Dieva kā Vienīgā pasaules Noteicēja atzīšanu un savas paklausības Viņam apstiprinājumu.
Tomēr, lūgums komentēt policijai adresētus vārdus, mūsuprāt, ir tikpat emocionāls, cik visā pasaulē ikdienas policijai izteiktie epiteti.
(Piezīme. Allahu Akbar nozīmē “Dievs ir visdižākais”, un tas ir ticis lietots ne tikai lūgšanās, bet pirms katra terorakta. Un nav iepriekš pieredzēts, kad emigranti no citas valsts mēģinātu aizvainot policiju, nevis pacenstos nekrist tai acīs…)
Jautājums: Kā izpaužās Tuvo Austrumu imigrantu sekošana Šariāta likumiem Rietumeiropā (galvenajos vilcienos), un kāda ir musulmanismā valdošā attieksme pret valstu likumdošanu, kuras kļūst par viņu mītnes zemēm?
Atbilde: Mēs nevaram komentēt Tuvo Austrumu imigrantu darbības, jo nepārzinām tās. Atgādināšu, ka esam LATVIJAS Islāma kultūras centrs.
Jautājums: Kāda ir Islāma diktētā attieksme pret valstu pamatiedzīvotājiem, starp kuriem musulmaņi nonāk, un cik lielā mērā viņi ir gatavi integrēties un pieņemt šeit pastāvošās kultūras dzīves normas?
Atbilde: Lūdzu konkretizējiet – par kurām tieši normām ir runa? Kuras ir tās īpašās vietējās? Attieksme pret pamatiedzīvotājiem ir tāda pati, kā pret jebkuru citu – cilvēciska un cienoša.
(Piezīme. Nupat iepriekšējā atbildē Latvijas Islāma kultūras centrs apgalvoja, ka nepārzina Tuvo Austrumu imigrantu darbības…)
Konkretizējums: Tādas, kā vārda brīvība, ticības brīvība, iespēja nēsāt apģērbu kas nenosedz visu ķermeni (šorti vīriešiem, īsi svārki sievietēm) daudzsievības aizliegums, aizliegums stāties seksuālos kontaktos ar personu zem 16 gadu vecuma.
Atbilde: Vārda brīvība ir mīts. Tādas nav nekur. Ir tikai lielāki vai mazāki ierobežojumi tai. Islāmticīgie, atrodoties Latvijā, nekādā veidā neierobežo citu cilvēku ģērbšanās stilu.
Gluži pretēji – Latvijas sabiedrībā aktīvi turpinās diskusija par islāmticīgo sieviešu tiesību ģērbties aizliegumu. Neviens Latvijas islāmticīgais nav precējies ar vairākām sievietēm, un tā kā Islāms atļauj dzimumattiecības tikai laulībā, pēdējai frāzei komentārs nav nepieciešams.
(Piezīme. Vārda brīvība latvijā ir likums. Pēdējai frāzei komentārs tomēr pietrūka, jo viena no Pravieša Muhameda sievām bija sešus gadus veca, kad tika apprecēta, un deviņu gadu vecumā stājās dzimumattiecībās ar Pravieti…)
Jautājums: Vai varat mazliet paskaidrot situāciju, kad trīs monoteisko reliģiju – jūdaisma Jahve, Kristiešu Tēvs Debesīs un Islāma Allahs tiek pieņemts šajās reliģijās par vienu un to pašu Radītāju, un tās visas bāzējas Vecajā Derībā un Mozus (Moišes) grāmatās.
Un visu šo reliģiju galvenais pamatnostādijums ir ticība šim vienam Dievam un tā pielūgšana, taču ikviena no šīm trim reliģijām ir noraidošā (maigi sakot) attieksmē pret pārējām, un Korānā ir rakstīts:
2:253 ”… Jēzum, Marijas dēlam Mēs devām skaidras (Zīmes) un stiprinājām viņu ar Svēto garu.”, taču, tai pat laikā:
(9:30) “Un ebreji saka: Ezra ir Allaha dēls, un Kristieši saka: Messija ir Allaha dēls. […] Allahs (pats) cīnās pret tiem. Cik viņi ir perversi! (Citā versijā: “Lai Allahs tos sagrauj; kā viņi ir novērsti no Patiesības!”
Atbilde: Neiegrimstot īpašos teoloģiskajos skaidrojumos un diskusijās, vienkāršoti var teikt, ka Islāms uzskata, ka Dievs cilvēkiem ir dāvājis un pavēlējis tikai vienu reliģiju. Taču gadu tūkstošos cilvēki dažādu apstākļu un kārdinājumu vadīti saskārušies ar grūtībām un nomaldījušies no Dieva Ceļa.
Tāpēc Radītājs ir sūtījis vairāk kā 24 000 praviešu, pēdējais no kuriem ir Pravietis Muhameds (SAS).
Tad lūk, katrs pravietis centās cilvēkus atgriezt un virzīt paklausībai Dievam. Visi pravieši sludināja līdzīgi – aicināja paklausībai Dievam. Problēmas radās, kad vēlākie pravieši netika pieņemti, bet iepriekšējo teiktais izkropļots. Tikai Korāns ir Svētie Raksti, kuri nonākuši līdz mums pirmatnējā formā, bez izmaiņām.
(‘Piezīme. Atbildi, kāda minēta Korānā, lasiet zemāk.)
Jautājums: Jūs minējāt, ka attieksme pret citiem ir cilvēcīga un cienoša, tāpat kā vienīgie pareizie izskaidrojumi ir meklējami Sunnā. Tādā gadījumā, vai un kā tajā ir izskaidrots sekojošais:
[5:48] “Un tad Mēs atklājām tev šos rakstus, patiesi, apstiprinot iepriekšējos rakstus (Vecā un Jaunā derības), un aizstājot tos. Jums būs valdīt pār viņiem saskaņā ar Dieva atklāsmēm, un nesekojiet to vēlmēm ja tās atšķiras no patiesības, kas nākusi pār jums. Ja Allahs būtu gribējis, viņš būtu padarījis jūs par vienu nāciju, taču viņš jūs gribēja pārbaudīt (atbilde uz jautājumu par karu starp monoteistiem) […]”
(5:51) “Ak jūs, kas ticat! Nedraudzējieties ar ebrejiem un Kristiešiem; viņi draudzējas viens ar otru; un lai kurš no jums pieņemtu tos, kā draugus, tad droši, ka viņš ir viens no tiem; un Allahs nevada netaisnīgus cilvēkus.”
Un, visbeidzot: (8:39) Ak, ticīgie, karojiet ar neticīgajiem līdz nav vairs neviena pretinieka, un dzīvesveids, kādu noteicis Allahs ir nodibināts visā pilnībā”.
Atbilde: Iepriekšējā jautājuma atbilde jau sniedz komentāru Ājatam 5:48., bet 5:51, Jūs citējat nekorektu tulkojumu, kas ir ļoti būtiski! Tajā teikts “..neņemiet sev par aizstāvjiem..”, un nevis “..nedraudzējaties..”. Korektāks Ājata 8:39 tulkojum ir šāds:
8:39 Un cīnieties pret viņiem, līdz izbeidzas jebkura vajāšana un visa reliģija tiek veltīta vienīgi Dievam. Ja viņi rimstas, tad patiešām, Dievs redz visu, ko tie dara.” 8.Sūra Kara laupījums ir Sūra,kura tika sūtīta pēc Kaujas pie Badras. Tas bija laiks, kad islāmticīgie TIKA VAJĀTI un AIZSTĀVĒJĀS pret krietni lielāku uzbrucēju pārspēku. Šī Sūra ir komentārs tieši šai Kaujai.
(Piezīme. Patiešām es tulkoju no angļu valodas, taču tulkojumā no arābu “draudzēties”, un “ņemt par aizstāvi” ir līdzīgas nozīmes, un lai arī sūra būtu atiecināma uz konkrētu notikumu, taču tā pasniegta vispārējā formā, kā atklāsme, un lieliski iederas kopējā kontekstā. Piedevām diez vai iederas kritizēt tulkojuma variantu cilvēkam, kurš pastāvīgi atsaucas uz to versiju, kurā pat tekstu numurējums neatbilst starptautiski pieņemtajam…)
Precizējums: Vai Korānā ir kāda vārsma, kurā vēlēts, lai Musulmaņi izturētos iecietīgi pret citu reliģiju piederīgajiem vai neticīgajiem? Ja tā, tad vai tas nav pretrunā ar aptuveni 500 vārsmām, kas runā par viņu vietu ellē, kas atrodamas 87 no 114 Korāna nodaļām? Kā piemēram paša Allaha “Žēlsirdības pilnā, līdzjūtīgā Dieva” attieksme pret šiem neticīgajiem:
(8:55) “Patiesi, visnicināmakais no dzīvniekiem Allaha acīs ir tas, kurš netic” (22;19-21) “Bet tiem, kas netic, drānas no uguns tiks izgrieztas; verdošs šķidrums tiks liets pār to galvām; no kā tas, kas viņu vēderā, un arī viņu ādas tiks izkausētas, un viņiem ir domāti dzelzs āķi.”
Un rekomendācija: (66:9) “Ak, Praviet! Nebeidz cīnīties ar neticīgajiem un liekuļiem un esi bargs pret viņiem. Viņu patvērums ir Elle un nožēlojams ir šis viņu ceļa gals.”
Atbilde: Uz šo jautājumu, atbildēšu mazliet vēlāk, jo tam vajag vairāk laika.
(Piezīme. Atbilde tiks ievietota, tiklīdz būs saņemta.)
(Atbilde atnāca nākamajā dienā, lūk tā ir.)
Atbilde: Šajā dzīvē islāms garantē tiem dažādas tiesības, privilēģijas, aizsardzību utt, pie nosacījuma, ja viņi ir atzinuši Dieva likuma dominanci pār sevi. (izcēlums mans – aut. piez.)Šajā gadījumā viņi dzīvo zem islāma likuma, taču ir tiesīgi ievērot savas reliģijas parašas tik daudz, cik tas nekaitē islāma normām valstī. Šajā dzīvē nav aizliegts labi izturēties pret kaimiņu noliedzēju, vecākiem, veciem cilvēkiem.. jo islāms nevēlas padarīt viņu dzīvi sliktu, bet gan otrādi – parādīt, ka islāms ir nācis, lai viņu dzīvi uzlabotu.
Un, ja viņi abi [t.i. vecāki] pūlēsies, lai tu piedēvētu Man to, par ko tev nav nekādu zināšanu, tad nepaklausi viņus [tajā], bet pavadi viņus šajā dzīvē pa godam… [31:15] (OK, tas par vecākiem – aut.piez)
Allāhs neaizliedz jums būt labestīgiem un taisnprātīgiem ar tiem, kuri nav pret jums cīnījušies reliģijas dēļ un nav izdzinuši jūs prom no jūsu mājām. [60:8] (Jauki, ka neaizliedz Allahs būt labestīgiem – aut.piez.)
Un sakiet cilvēkiem labu… [2:83] (OK, bet kādā kontekstā? – aut.piez. Un konteksts sekojošs – Un konteksts ir: “Un atcerieties laiku, kad Mēs slēdzām derību ar Izraēla bērniem: “Tev būs pielūgt tikai Allahu… un runāt ar cilvēkiem laipni…; un tad jūs novērsāties, izņemot dažus”…
Un, ja kāds no [līdzdalībnieku] piedēvētājiem meklēs pie tevis patvērumu, dod viņam patvērumu, lai viņš izdzirdētu Allāha vārdus. [9:6] (“līdzdalībnieki” pareizā tulkojumā būtu “elkdievību pielūdzēji”, un vārsma beidzas ar. – Tas ir tāpēc ka viņi ir cilvēki, kuriem nav zināšanu.”)
Un, kamēr tie ir taisni ar jums, esiet arī jūs taisni ar viņiem [9:7]
(Piezīme. – pilna vārsma skan – “Kā gan varētu tikt noslēgts nolīgums starp šiem Elkdievību pielūdzējiem ar Allahu un viņa Pravieti, izņemot tos, ar kuriem jūs noslēdzāt pamieru Svētajā Mošejā? Kamēr viņi ir taisnīgi ar jums…” (un turpinājumā –
[9:9] “Viņi tirgojas ar Allaha Zīmēm par niekiem un novērš cilvēkus no Viņa ceļa. Ļaunums patiesi ir tas, ko tie dara.”)
Taču tad, ja noliedzēji sāk stāties pret islāmu un karo pret Dieva gribu un vēsti, tad attieksme pret viņiem ir cita un pret tiem ir pavēlēts cīnīties, kā tajās vārsmās, kuras ir minētas jautājumā.
Jautājums par to, vai ir pieļaujams nogalināt citu reliģiju pārstāvjus, izriet no tā, ko es uzrakstīju augstāk. Islāms neliek par mērķi nogalināt noliedzēju, bet gan cīnieties un aizstāvēt islāma tiesības un intereses. Ja tas ir karš ar noliedzējiem, tad loģiski, ka tas prasa arī viņu pārstāvjus nogalināt. Bet tāda aicinājuma kā nogalināt noliedzējus principa pēc nav. Princips ir šāds: aicinājums padoties Dieva gribai.
(Piezīme. Veselu dienu prasīja atbildes atrašana uz jautājumu, un atbilde tā arī netika atrasta – nav Korānā rakstīts nekas, kas liktu musulmaņiem iecietīgi izturēties pret citu reliģiju piederīgajiem vai neticīgajiem”. Piedevām, minētās vārsmās Allahs neaizliedz izturēties laipni, taču arī neiesaka.)
Jautājums: Kāda ir Latvijas Islāma kultūras centra attieksme pret radikālajiem Islāma fundamentālistiem?
Atbilde: Mēs tādus nezinām un neticam to eksistencei. Ja kādu zināt, lūdzu iepazīstiniet arī mūs.
Precizējums: Iespējams izvēlējos mazliet nepareizu terminu un pārfrāzēšu jautājumu. Kāda ir LIKC attieksme pret organizācijām HAMAS, Taliban, un Islāma Valsts, un šo organizāciju militārajām aktivitātēm. Vai islāmticība ir nodalāma no politikas un militārisma?
Atbilde: LIKC mērķis nav analizēt citu valstu politiskās organizācijas un nodarboties ar to vērtēšanu, vēl jo vairāk tādēļ, ka mums nav zināmi VISI to darbību aspekti un apstākļi, taču visas organizācijas un cilvēki, kuri kalpo Dievam ar darbiem, un nevis tikai runā par Dievu, vai sevi dēvē par ticīgiem cilvēkiem, mūsuprāt ir apsveicamas. Kristus vārdiem sakot: Skatieties uz viņu darbiem, bet neklausieties viņu vārods.
Islāmticība ir pilnīga arī tajā ziņā, ka tā sniedz pilnīgu vadlīniju spektru visās jomās, taču Šariāts ir Dieva dāvana, un pie tā sabiedrībai jānonāk ar Dievpalīgu.
Korāns mums pavēl: 2:256 “Reliģiju nedrīkst uzspiest…” Tas nozīmē, ka Šariatam jānotiek brīvprātīgi. Tā ir dāvana – dāsna alga sabiedrībai, kura to ir nopelnījusi.
(Piezīme. Jautājums par militāro un politisko varu nozīmēja, ņemot vērā faktu, ka Pravietis Muhameds bija arī politiskais līderis un kara vadonis, kura taktika bija: “slēdz līgumus ar valstīm, kamēr esi vājš, un lauz šos līgumus, kad esi stiprs”, būtībā izslēdz iespēju, ka kāda patiešām Islāma organizācija būtu bez politiskiem un militāriem mērķiem… kas attiecināms arī uz LIKC)
Attēlā “šariāta dāvanas”
Jautājums: Vai ir kāda vārsma Korānā, kura tiešā un nepārprotamā formā aizliegtu nogalināt Musulmaņiem citu reliģiju piederīgos vai neticīgos, uz ko varētu droši paļauties, kā iespēju atrunāt mūsu nākamos līdzcilvēkus no šādām darbībām?
Atbilde: 2:84 Un tad Mēs noslēdzām ar jums derību: “Neizlejiet viens otra asinis un nedzeniet viens otru ārā no jūsu mājām.” Un tad jūs to apstiprinājāt, paši būdami tam liecinieki.
(Piezīme. Laikam mazliet nepareizs cipars, jo tajā vārsmā rakstīts: […] Atceries, es teicu Izraēla bērniem:”Jums nebūs pielūgt nevienu citu, tikai Allahu […]” Nākamā vārsma satur minēto tekstu, bet atkal ar atsauci uz Veco derību: “Atceries laiku, kad Es slēdzu deribu ar jums…” tā ka tas neattiecas uz Korānu un Musulmaņiem, jo sekojošajā vārsmā paskaidrojums: “Taču jūs esat tie cilvēki, kas nogalina savus brāļus, (Vai tas nav tas, kas šobrīd noris starp pašiem musulmaņiem Sīrijā, kā pilsoņu karš??? – taču acīmredzot, nevienam tur nav laika lasīt Korānu, jo vislaik jākaro… būs vientuļi tam Allaham savā parādīzē…)[…] kūdot vienu pret otru ar grēku un nelikumībām. Un ja viņi nāk pie jums (tas jau attiecināts musulmaņiem) kā gūstekņi, jūs pieprasiet izpirkumu, jo pati viņu padošanās jums bija nelikumīga jums.” un (2:90) Un kad pie viņiem nāca Grāmata (Bībele) no Allaha, piepildot to, kas jau viņiem ir […] bet, kad pie viņiem atnāca tas, ko viņi zināja, viņi to noliedza. Allaha lāsts lai ir pār neticīgajiem.” – tā ka atkal kūdīšana.
17.5:32 “…ja kāds nogalina cilvēku, nevis, lai atriebtu slepkavību un nevis, lai nevairotu postu zemes virsū, tāds nogalina visu cilvēci, bet ja kāds cilvēkam dzīvību izglābj, tāds izglābj visu cilvēci.”
(piezīme. Jā, tātad tikai atriebības nolūkos pēc Korāna drīkst nogalināt, un arī tad, ja cilvēks vairo postu zemes virsū, un šī slepkavība ir atļauta katrā nākamajā vārsmā, un “posta zemes virsū” nozīme meklējama – 8:73 Pickthall versija – “Un tie kas netic, aizstāv viens otru. Ja vien jūs arī tā nedarat, tad nāks apjumukums pār zemi un milzīgs posts.” – tā ka šī vārsma gluži pretēji – aicina nogalināt neticīgos.)
18.2:62 Patiešām, tie ticīgie ļaudis un jūdi un kristieši un sābieši, kas ticēja Dievam un Atmaksas dienai un darīja labus darbus, viņu alga būs pie viņu Kunga. Tiem nebūs jābīstas, ne arī tie tiks apbēdināti.
(Piezīme. Angļu versijā tas skan: “Patiesi, tie kas ticēja un bija Ebreji vai Kristieši vai Sabejieši lai kurino jums patiesi tic Allaham… un atrodams 2:63, bet kā vienmēr, tam seko “taču”, un [2:66] Un patiesi, jūs esat zinājuši galu tiem starp jums, kurš pārkāpa Sabata likumu (Kristus pārkāpa). Tādēļ mēs teicām tiem: “Atā jūs pērtiķi, pretīgie” – tā Korāns.)
19.5:69 Jo patiešām, tiem, kas būs bijuši ticīgi ļaudis (muslimi) un tiem jūdiem, sābiešiem un kristiešiem, kas būs ticējuši Dievam un Atmaksas dienai un darījuši labu, tiem nebūs ne jābīstas, ne jānoskumst….un daudzi jo daudzi citi, bet labākais piemērs ir Islāma vēsture, piemēram Halifāts, kurā reliģiskā iecietība bija visaugstākajā līmenī.
(Piezīme. Angļu versijā tas atrodas 5:70, un minētajā vietā lasām: “Saki, Ak, Grāmatas cilvēki! Jūs turaties pie nekā līdz jūs pieņemat Toru un Evanģēliju un to, kas ticis tagad jums atsūtīts no jūsu Kunga.”
Un piektajā nodaļā vēl pirms tam: [5;60] Sakiet “Ak, Grāmatas (Bībeles) cilvēki! Vai jūs atrodat mūsos vainu tādēļ, ka mēs ticam Allaham un tam, kas ticis sūtīts mums un iepriekš? Vai arī tas ir tādēļ, ka vairākums no jums ir nepakļāvīgi Dievam?”
Tā ka iet runa par tiem Kristiešiem un Jūdejiem, kas ir pieņēmuši Allahu un Korānu, tomēr tas nekādi nav uzskatāms par aizliegumu nogalināt pārējos kristiešus un budistus, un krišnaītus, utt. un Islāma vēstue ir tā, kas tieši liek raizēties (Gandija slepkavība, piemēram), un nebeidzamie monoteistu kari savā starpā, gan ar visiem pārējiem.)
Epilogs. Un kāpēc gan nekarot, ja visu vēsturē zināmo diktatoru holokausta un izraisīto karu upuru skaits kopā ņemot ne tuvu nav pielīdzināms tā Dieva, ko pielūdz minētie monoteisti upuru skaitam “Gēku plūdos”, neskaitot atsevišķas epizodes kā visu ēģiptiešu pirmdzimto nogalināšana vienā naktī, ieskaitot visu viņu mājlopu pirmdzimtos (zvēriņi tad pie kā bija vainīgi?), minētas grāmatā, kas tiek uzskatīta par nākušu no paša šī Tirāna, un tam, ko Viņš vēl perina kā Atmaksas dienu neicīgajiem, jeb Apokalipsi… Un ko domāt mums, ja mēs zinām, ka karstākā vēlme ticīgo prātos ir piedzīvot tieši šo dienu, un visas cilvēces, izņemot viņu pašu sektu, iznīcināšanu un mūžīgas ciešanas ellē…
Un Eiropas valstu valdības ir neloģiskas savā aizliegumā publicēt Hitlera “Mein Kampf”, bet atļajot izdot Veco Derību, Jāņa Atklāsmes grāmatu Jaunajā Derībā, un Korānu, un izdot bērnu grāmatas par Bībeles tēmu? (Kādēļ ne bērnu grāmata par “Mein Kampf” vai Ļeņina kopotiem rakstiem???)
Ielaist pāri savas valsts robežām musulmaņus ir pielīdzināms ielaist pāri robežām komunistus vai nacistus, ar domu atļaut viņiem praktizēt tur savu pārliecību…
Un uz mums tiek izdarīts spiediens, un apelēts pie mūsu līdzjūtības, lai mēs pielaistu sev klāt cilvēkus, kuriem jebkāda līdzjūtība (izņemot pret sevi pašu) ir pilnīgi sveša…
Klasiskais jautājums “Kurš vainīgs?”, šobrīd, kad Eiropa jau ir norakstāma zaudējumos, ir nebūtisks.
“Ko darīt?” – tas ir cits jautājums. Protams, ielikt plusiņu un uzrakstīt naidīgu komentāru ir svarīgi, taču daudz svarīgāk ir piedalīties visās iespējamajās nevardarbīgajās anti-islāma protesta akcijās un pasākumos lai pievērstu sabiedrības un valdības uzmanību, rūpīgi izsverot savu rīcību, lai mūs nevar vainot tur, kur mūs nevajadzētu vainot. Tāpat vēlams, lai jūs izsūtītu šo interviju pēc iespējas vairāk cilvēkiem, kam tā varētu būt saistoša.
Lūgums arī nevērsties pret Robertu Klimoviču, jo bez viņa laipnās atsaucības nebūtu tapis šis raksts, un gan jau kādu dienu, tāpat kā viņš bija pirmais Latvijā, kurš atzinās narkotiku atkarībā, viņš pirmais atzīsies, ka ir ticis brīvs no Allaha murgiem.
Autors: Antons Austriņš